Bu Blogda Ara

8 Kasım 2016 Salı

ŞURİM ŞİNE*

-----
Ne derler, biriyle iyi bir arkadaş olmak için önce dövüş, sonra barış.

beş duvar bir pencere yalnızlığım
yazdım da yazdım
yasladım sırtımı bir duvara
fikrim pencerem
olası eski bir boyut süre gelen
bi cesaret çarpar karşıdan karşıya
o duvardan öbür duvara
bitsin dedikçe sekerek
pencereden ışıyan sendin hep
aklım dört köşe
biri fikir, beş duvar
biri ıslak biri yıkık 
ikisi yalınayak
kozumu bölüştüğüm 
hep iyi düşündüğüm
uyan pencerem damla şu canıma 
dağıt içim dumanları
sığmaz oldu beş duvara
aklım dört köşe
biri fikir, beş duvar
sussa olmaz mı ya şu beşincisi
değmese cama yankısı
çıkmaz mı ki aradan
takılı kaldı, say ki örümcek ağı
yüksek tavan, minicik ben
gülen bir tek pencerem
işte ben hep buradaydım 
yazdıkça yandım 
sırtımı bir duvara yasladım
fikrim pencerem
beş duvar bir pencere yalnızlığım
biri ıslak,biri yıkık,kalanı çıplak
tek gülen penceremde sen!
Şurim"

Benim yorumum (Ali Kemal Nacaroğlu)

"işte ben hep buradaydım 
yazdıkça yandım 
sırtımı bir duvara yasladım
fikrim pencerem
beş duvar bir pencere yalnızlığım
biri ıslak,biri yıkık,kalanı çıplak
tek gülen penceremde sen!"

- gerçek şu ki, bu hanım güzel yazıyor. **Ozanın dizeleri edebiyatın
istediği şekilde, başka bir deyişle; kelimelerle oynuyor, şiire istenileni katıyor.

Şurim Şine:  Çok teşekkür ederim efendim


--------

2. ŞİİRİ

karanlığı seçtim yine bu gece
ışıklar ufkumu kesiyordu
lâl olmuş dilim bıçak sırtı dayanmıştı
ne uyku ile aram iyiydi
ne uyanık sarhoştum
zaman mefhumunda loş bir beşikte bomboştum 
ne rüya arar sorar oldu beni
ne hayat sokağı panayır yeri
Şurim"

Bu güzel şiire benim yorumum:

"ne uyanık sarhoştum
zaman mefhumunda loş bir beşikte bomboştum 
ne rüya arar sorar oldu beni"

Nedense Laz kızının yani Şurim Şine'nin deyişlerini güzel buluyorum.
O biraz hırçınca ama…. Aması fazla hırçın, denemek için sert kelime kullanın hemen parlar, cevap hazırdır. Parlaması uzun sürmez. Dostların güzellerindendir demek yerinde olur. Hoyratça bir davranışı var. Neticeyi beklemeye tahammülü yok. Bir zamanlar dedim ki; Maraşlı olsaydın sana davranışım daha başka olurdu. “Ne yani, bölgecilik mi yapıyorsun” dedi. “Hayır dedim, seni antolojime eklerdim.”  Karşıdakini anlayınca da yumuşar, ipince bir iplik gibi olur.  (Ali Kemal Nacaroğlu)

Düşüncelerini kabullenir, “Eyvallah - Şurim Şine ” der.

Evlendiği akşam (30 ekim 2016)  şöyle diyor: “Şurim Şine - Hayatımın aşkını buldum.
***Ellamayin” 

Arkadaşı Ayşe Karaca’da: “ kız kimsenin elladığı yok, sen mutlu ol yeter ki.” Diyor.

Ben de evlendiğini duyunca, şaşırıyorum. Şaşırıyorum çünkü düğün akşamı sosyal medyada bana laf yetiştiriyor, tartışıyordu. Şöyle diyorum:

1. SİTEM: Ali Kemal Nacaroğlu Nedir bu? Şaka mı, gerçekten izdivac oldu ise Allah'ım hayırlı etsin der,  Laz kızımızı kutlarım.

2. SİTEMİM: Ali Kemal Nacaroğlu Bu Laz kızımız var ya... bu kıza küsmek gerekir.
3.  SİTEMİM: Ali Kemal Nacaroğlu Adam abisine düğünü haber vermez mi?


ÖZÜR: Şurim Şine Ali Kemal Nacaroğlu ağabey çok acil karar verdik
kimseyi çağıramadık.

KUTLAMA: Ali Kemal Nacaroğlu sevindim kardeşim sen mutlu ol yeter. Çok kere hayırlı olsun derim.
Şurim Şine Amin Rabbim razı olsun Amin Amin 😊

Şimdi izin verirseniz balayındayız.

----------

AÇIKLAMA

*şurimşine:
1. Söylenişi pek muhteşem bir kelime. (Lazca): canım ciğerim, can ciğerim manasında,
2. Sevgili anlamına gelir.

**Her şair için ozan kelimesini kullanırım. Benim nazarımda ozan daha yüksek, daha saygın.  
----------------------------
*** Şurim  bu kelimeyi “ dokunmayın, engel olmayın” anlamında kullanıyor. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder