Bu Blogda Ara

5 Nisan 2015 Pazar

ANAM VE KARDEŞLERİ 9.

MELİHA TEYZEM

DOĞUMU: 1947 Doğumlu.

Küçüktüm. 3-4 yaşlarında.

Teyzem ilk genç kızlık dönemindeydi. Zamaz zaman beni gezdirmeye gelirdi. Evlerimizin arası çok ta yakın değildi. Bir kilometre belki de daha uzaktı.

İlk hatırladığım:  Günlerce yağan kar sonrası oluşan hava. Esen poyraz ve esiklerde erimeye yüz tutan kar. Sonra çıkan güneş ve her taraf pırıl pırıl. Kuşluk vakti sürütmecilerin dönüşlerini izlerdim. Onlar; evlerinde mahsur kalan davarlarını doyurma peşinde.
Ama teyzemin gelişini gören ben her şeyi unutur sevinçle ona atılırdım. O beni sever, be de onu. 

Meliha Teyzem, 1947 yılında doğdu. 1960 Yılında aynı köyden,  İmam Ahmet oğlu Ali ile evlendi.

Bu evliliklerinden;  1962 yılında Hamidiye, 1977 yılında Emine alı  kızları ile 1964 yılında  Ahmet, 1969 yılında Durdu Mehmet ve 1971 yılında Üzeyir adlarında üç oğulları oldu.

Bu çocuklardan Hamidiye isimli kızları, 1980 yılında öldü.


ÖLÜMÜ NASIL OLDU: Dedemin çocuklarının içinde en fazla hastalıkla boğuşan Meliha teyzemdir. Yılca hastalık çekti. Ameliyat oldu ve hastanelerde yattı. Yazları köy yerindeki bahçelerine yaptıkları kulübede yaşarlardı. Köye gittiğim zaman yanlarına uğrardım. Kocası Ali eniştem ayak işlerini yapar, yemekleri hazırlar,  teyzem de oturduğu halde bulaşıkları yıkardı. Neticede Antalya’da öğretim görevli olan oğlun teyzemi Antalya’da tedaviye götürdü ama sonunda teyzem Antalya’da 28.12.2012 tarihinde öldü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder