Bu Blogda Ara

10 Kasım 2016 Perşembe

ENTEL BAKİ AŞKINA

Şimdi sen ve ben uzunca sürecek yolcuktayız farzet
Bir  ucundan bir ucuna yaşamın
Yürümeliyiz. Meşekkatli olması umurumuzda olmamalı

Duamızı yolculuğumuza çıkmadan yapmalıyız:
ELESTÜ Bİ RABBİKÜM  Emrine cevaben verdiğimiz,  BELA  sözümüzü yerine getirmek için senin sanatını anlayabilmek adına uzaklara  gidecek olan biz sevdalıların öyküsü kabul buyur. 
Ya baki  Entel Baki aşkına

Sana adımlayan bizleri misafirliğine kabul et, gece ve gündüz  sürecek uzun yolculuğumuzu kolaylaştır ve bizleri mübarek kıl!

Anlar ilerlerlesin diyeceğim ama zaman katlanıyor.
Sağlı sollu on binler, yüz binler, milyonlar yoktu henüz
Boştu dakikalar boştu  zaman
Mekan tıkanmıyordu önü açık. 

----------

AÇIKLAMA

1. Şimdi Arafat’taymışız.
Ne var sanki bir an böyle hayalle.
Yolumuz önce Müjdelife’ye varmak duygusu ile ilerliyoruz.
Binlerce sene durdur zamanı, önceye git.
İki dağ arasında gece yolculuğuna yalnız çıkmadığını bil!
Ben de yalnız olmadığımı düşündüm.
Yol boyunca Hz. Adem baba ile Havva anne’yi hayelledim. Kendimi öylesine unuttum ki yanımda sevdalım olmadığını bile farzettim.
Sonra seni gördüm, yan yana yürüdüğümüzü, Havva annemin adımlarına bastığını farzetim. ‘Sevgili babam ve annem, dedim sonra, nasıl yolculuk yaptınız o çağlarda buralarda? Dağların kurdu ve kuşu ve ıssızlığı…’ diyecek oldum, sonra korunduklarını düşününce vazgeçtim, bu sözün şeytandan olduğunu bildim ve af dileme maksadıyla yine ağladım

2. Sevda yaşlılıkta da seni bulur dedi hocam
Selim’den önce ben sordum: Azaptan son çıkacak adama on krallık veriliyor
Hadisler sahih ve bu doğrultuda
İnsanlar garip ve inanması  zor olan şeyler
Bizler inanırız
İnanırız çünkü nass var delil var
Kişinin seçme hakkı bu dünyada var, dedim ben
Öbür alemde de olacak, diyor fakihim yani hocam
Seni anlamak mı? Mümkünatı yok
Bunlar karışık olanlardır
Amenna inalılası olanlar
Yani dediklerin anlaşılır olanlardır

-----

NOT: Garip olsa da karışık cümlelerin açılmış şeklidir öykümüze yüklenen
Bir daha mı
Ne tövbesi sil baştan başlardım
Bu alemde, tertemiz olan yani ulaşılmaz olan yani şeytanın vesvesesinden uzak şevkate bürünen sevdamız, öbür alemde sana talip olmakla sonuçlanacak.     
------------


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder