Bu Blogda Ara

29 Aralık 2011 Perşembe

SANKİ OLMAMIŞTI

GÜNLÜKLER

ANTİK ÖYKÜLER
ÇAĞDAŞ ÖYKÜLER
DEMOKTATİK YAZILAR
KURALLI YAZILAR
------------------
kitap VE ADAM ile ilgili görsel sonucu 
GÜNLÜKLER
KASIMDA BİR GÜN

ÖĞLEYE DOĞRU
Onunla uzunca sohbet yerine kısaca konuşmayı tercih ettim. Saygın biri. O, her zaman ki gibi dipdiri ve yüzü aydınlıktı. Ne sesinde, ne de konuşmasında bir titreme vardı. Bana, şu anki duygularımı biliyor gibi geldi.
Adımladık, ileri ve geri.

Derken sürekli kapalı olan havanın karışması başladı. Sanki akşam oldu gibi geldi bana. Şimdi geçer diye düşündüğümüz ama geçmeyen, nisan yağmuruna benzer bir yağmur başladı inceden.
Yağmur hızlandı.

ÖĞLE ÜZERİ
Şehrin üzerinde gökkubbenin çığlıkları ve dağın eteğine düşen yıldırımlardan sonra yukarılardan sürüklenen seller peyda oldu.
Kandırıldık ve aldatıldık aniden başlayan rahmet tarafından.(!) İkimiz de aynı şeyleri düşünürken durum değişti.

Sanki hiç olmamıştı bunlar, bir varmış bir yokmuş misali. Sanki, bunları düşündüğümden dolayı biz yalancıydık. Güneş, pırıl pırıl doğuyor Ahır Dağının üzerinden. Sonra gölgeler uzuyor, sonra da Başkonuş’un arkasına kaçıyor güneş.

Bir öğle vakti onu uzaktan gördüğümde gerçeğe adım adım yaklaşıyor muşum gibi geldi bana.

---------

AKŞAM
*Kilisli yazar Şevket Bulut’un ölümünden (Allah rahmet etsin) sonra arkadaşım Vadi Çiçekli’yi göremedim. Ne, ‘imzalayıp gönderdim’ dediği kitap elime geçti, ne de bir haber alabildim ondan. 
Şevket Bulut’u çok severdim. O da beni severdi. Uzun yıllardan beri Maraş’ta kalıyordu. Maraş doğumlu olmadığı halde "Maraşlı Yazarlar Antoloji"me ekledim.
Aklıma gelmişken söyleyeyim. Neden cenazede Bahaettin  Karakoç’u  göremedim. En iyi arkadaşı, sadık dostu olduğu söylenirdi de…

---------
GECE

Kimileri geceyi sevmez. Ben öyle miyim? Değilim elbet. Hava kararmaya görsün, o günkü sevincim artar. Düşünme zamanım, o günün muhasebesini yapma zamanım, yani benim her şeyim başlamıştır artık. Gündüzün başlangıcından sonuna kadar ne yaptım? Güneş doğdu ve battı. Neler getirdi ve batarken neler götürdü benden? Yatağımda olanları düşünürken şiir değerinde uzunca ama kısaltmaya muhtaç bir öykü gelmiştir yanıma.

------

AÇIKLAMA
*Şevket Bulut’un hemen her öyküsünü okudum. Teve’ye uyarlanan OYNAŞ’I severek izledim. Hani şu soyadı Korel olan kadın oyuncunun bası Tanju oynamıştı, işte o filmi beğeni ile izledim. 

2 yorum:

  1. akıcı bir üslübu var

    YanıtlaSil
  2. yirmi yıl oldu şevket bulut vefat edeli. daha dün gibi geçen günler

    YanıtlaSil