Bu Blogda Ara

12 Kasım 2016 Cumartesi

ARKADAŞIMIN YAVUKLUSU

11 Kasım 2016

BUGÜN / SABAH
Yapraklar sararıyor 
Yollara yapraklarını döken çınar ağaçları
Ma’sere kazanı omzunda dönen bir kadın hayelliyorum

Üzüm yüklü eşeğini çeken yaşlı adam
İlerideki zibillikte köküç oynayan çocuklar geliyor gözlerime

Hava soğuyor

Güneş, yarı söndürülmüş ateş gibi ışıklarını evlerin bahçelerine döküyor

Artık her şey biti

 Oysa eskilerin güzlerinde bıraktığım anılar ne güzeldi? ben böyle düşündüm

-----
NOT
Ben Zeyno derdim ona 
Bir ata binmiş gitmiş o
Kır bir atla gelin diye götürmüşler onu
Beni askere yolladılar da götürdüler onu
Canım kirvem vermem demiş
Seymenin önünü kesmiş, arkadaşımın yavuklusu demiş, sözlüsü demiş, beşik kertmesi demiş
Atın boynuna sarılmış vermem, demiş
Demiş ya, götürmüşler onu
Kalan bahçedeki ayak izleri ve birkaç damla göz yaşı
Bir de arkadaşımın yaktığı türkü kaldı

"Zeyno, Maraş’lı Zeyno
Bağrı ateşli Zeyno
Yari askere gitmiş
Gözleri yaşlı Zeyno

Zeyno Maraş'ta durur 
Bağrına taşlar vurur 
Yari gurbete gitmiş 
 Hergün ağlayıp durur "

Aman eller kınalı Zeyno


2 yorum:

  1. `Artık her şey biti. Oysa eskilerin güzlerinde bıraktığım anılar ne güzeldi?` ben böyle düşündüm.
    güzel cümleler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET, YAZAR ŞİİRLER CÜMLELERLE
      SONUCA GİTMEYİ DENİYOR. BAŞARILI.

      Sil