Bu Blogda Ara

7 Ağustos 2016 Pazar

29 NİSAN / ANAMA AĞIT



Yıllardan beri çalışırım Anama Ağıt’ın üzerinde. Sanırım olgunluğa ermiştir. İstedim ki, klasik ağıtlardan farklı olsun. Bunun için her dizenin üzerinde günlerce hatta haftalarca durdum. Sonunda ortaya uzun bir şiir çıktı. 96 dizelik bir şiir. Beni yontup adam eden anamın aziz ruhu  bir nebze olsun ferahlatmışsam ne mutlu bana.
1. Asmaların kesmelerin 
Otururduk gölgesinde
Gözü yoktu kimselerin 
Ne malında ne mülkünde
2. Nasip dedi çekti derdi 
Boyun eğer şükrederdi
Ya Fettah derdi ya sabır
Alta bakar hamd ederdi
3. Ak kefeni giydirdiler
Görem dedim getirdiler
Ancak elin yüzün öptüm
Kısa sürdü götürdüler
4. Minicik iken büyüttü
Beni yonttu adam etti
Dua edin bacılarım
Anamız Ahrete gitti
5.Vaktiyle yazılmış kader
İnsan yaşar ölür gider
Rahmetinde boş yer mi yok
Sana saray var cennetler var
6. Acı bağrımızı deldi
Çektiklerin az mı geldi
Kimden duymuş torun Ahmet
İstanbul’dan koştu geldi
7. Kan lekesi var döşünde
Anam seksenki yaşında
Ağıt yaktı oğlun Ali
Seni görüyor düşünde
8. Kiminlesin çok uzaksın
Gece görür gelin Fatma
Sırra kadem derler buna
Sabah arar ama yoksun
9. Ağlasana büklü pınar 
Anam senden su alırdı
Şimdi kara topraklarda 
Hasreti beni öldürdü
10. Şu çukurda anam yatar 
Uyur kuşların sesinde
Kesme de var ardıç çam da
Ağaçların gölgesinde
11. 
Kime ne dedi kime netti
Hakk’tan geldi Hakk’a gitti
Dua edin Kötekliler 
Komşunuzun ömrü bitti
12. Issızdı kabrine vardım
Ruhlardan anamı sordum
Anan kalacak dediler 
İçim yandı dona kaldım
13. Zoraki yollara düştüm
Ruhlar âleminden geçtim
Kadan alam Fatma anam
Öksüz kaldım nere gittin
14. Issız değil yeri serin 
Yaralarım derin derin 
Anam bana haber salmış
Aman ha Fatiha verin
15. Fakı babam ara sıra 
Düşte görür ama seyrek 
Hibe edin mallarımı
Artık bana azık gerek
16. Aç mısın açıkta mısın 
Kardeşimden ekmek ister
Rüya bu ya yönü öte
Bir bazlama bana yeter
17. Terkinde getir zikiri
Nedem pası nedem kiri
Bağış olsun tarlalarım 
Şeriatta üçte biri
18. 
Madden görmüş gibi oldum
Cesedinin sarıldığı
O savanın üzerinde
Yatsı kıldım vitir kıldım
19. 
Anaç dünya paslanıyor
Günden güne yaşlanıyor
Aç bırakmam garibimi
Ruhu fatihadan besleniyor
20.
Artık geldi sorgu vakti 
Orada ne yer ne içer
İşte kabir böyle dostum 
Bir yudumun hesabı var
22. Nedem gitti uzaklara 
Mümkünü yok artık dönmez
Sen söyle ey âdemoğlu
Cennet nere dünya nere
23. A’ma babam Ahmet Hoca 
Binler sene sonra anca
Anam gelin oldu gitti
Bulur Mahşere varınca
23. Melik sensin haktır yolun
Yaşatırsın öldürürsün 
Allah’ım sen rahmet eyle 
Vakkas kızı Fatma kulun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder