Bu Blogda Ara

29 Aralık 2011 Perşembe

SUÇIKTI'DA ŞİİR / 1

Yaz aylarından yararlanıp kısa vadeli sakal bırakan Cevat’ın (5) yüzündeki kızıl kıllar beni ( belki başkalarını da ) mutmain ediyor. Ürperirim sakaldan. Titrerim sakaldan. Benim gibiler de sünnet ve yasaları düşünerek titrerler. Başkaları da tiksintiden.

cocuk ve kitap ile ilgili görsel sonucu-------

O, kuşlarını uçurdu, Adem Turan gibi.

Kuşların intiharı bir başka oluyor. Güvencesi olmayan, yaşamdan zevk alamayan, ileriyi göremeyen kuşlar intihar ederler. Uçmayı kanat çırpma olarak bilenlerdir bunlar.

Osmaniye Köyü: Adem Turan’ın oğlu, babasının benim için imzaladığı kitabı elimden kaptı. Heyecanla kitabı karıştırdı. Aşina olduğu sayfayı açtı ve tevellütle ilgili şiiri buldu. Yaşına binaen zor da olsa okudu.

Cevat sordu: “Senin adın Ali mi?”

“Evet” dedi masum dudaklar.

(Ne yazık ki, imzalı bu kitapla birlikte aldığım notlarımı da yitirdim. Önemli notlarımı.) Bir ulusal TV. muhabiri köylü çocuklardan birini yakaladı. Yakaladığı çocuk için adres kartı imzaladı.

İlgimi çeken bu olaydan sonra, 

‘Dağlar ve Kuşlar ’ şairine pintiştim.
‘Bana o şiiri imzalayıp vermelisin,’ dedim.
Şu anda şiir önümde. Çerçevelettirdim şiiri.
İmzalı ve çerçeveli bir şiir.
İşte şiirden bir bölüm:

“Arzum Kaf dağında bir kuş
Kah serçe olur kapı önünde
Kah azgın bir kartal
Uça uça yorulmuş”(7)

-----------------------------------

(1) Şair Ersin Özarslan’a ait.
(2) A. Kemal N. İle Kamil Doruk.
(3) Arif Eren’e ait 2 mısra.
(4) A. Vahap Akbaş’a ait rubai.
(5) Cevat Akkanat.
(6) Cevat Akkanat’ın Yalnızardıç’ta yayınlanan gazelinden alıtı.
(7) Ersin Özarslan’a ait Dağlar ve Kuşlar isimli şiirinden. Enfes bulduğum bu şiiri zamanla 4’lükler şeklinde yayınlayacağım.
*


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder