Bu Blogda Ara

22 Eylül 2016 Perşembe

KEÇİLER VE YAVRULARI

22 Eylül 2016
Şimdi Nahl süresindeyim. 6. Ayet dikkatimi çekti. Çeşitli tefsirden anlamını ve tefsirini okuyor, bende olan bilgi ile karşılaştırıyorum.
16/NAHL-6: ANLAMI VE AÇIKLAMASI
ANLAMI: Onları akşamleyin ağıllarına getirir, sabahleyin otlaklara götürürken bambaşka bir zevk alırsınız.
AÇIKLAMASI: Hayvan sahipleri, kendilerine ait olan hayvanların varlığından mutluluk duyarlar. Allah bundan "cemâlun" kelimesiyle bahsediyor.
Kuranı Kerimin söz konusu ayeti dikkatimi çekti. Aradım, yukarıdakilere benzer anlam ve tefsir bulabildim. Hâlbuki benim edindiğim bilgi, bunlardan farklı idi.
BİLDİĞİM:  Hayvan sahipleri, kendilerine ait olan hayvanlarını sabahleyin otlaklara götürürken, annelerinin sütünü bitirmesin diye başka bir ağıla konan kuzular/oğlaklar, ağıllarında annelerine bakarak melerler, anneleri de geri döner onları teselli mahiyetinde melerler.
Akşam dönüşleri ise biraz farklıdır. Otlaklardan dönen hayvanlara, yavruları kavuşacakları için melerler. Yavrular yine ağıllardadır. Ama birazdan yani annenin sütü sahipleri tarafından alınınca birbirine kavuşacaklarını, hem anne hem de yavru bilmektedir.
İşte bu nedenledir ki, hayvan sahipleri, kendilerine ait olan hayvanların bu hareketlerinden mutluluk duyarlar.
---------
AÇIKLAMA
1.     NAHL, bir çok anlama gelse de surede BALARISI anlamındadır.
2.     Konuyu kahvaltıda arkadaşıma açıyorum. O diyor ki; geçen bir belgeselde izledim. Anne keçinin yavrusu, başka bir yavrunun da annesi telef olmuş. Akşam sürü geliyor. birbirine kavuşan anne ve yavrular sevinçli. Kala kala, bir anne ile bir öksüz oğlak kaldı. Öksüz oğlak keçiye koştu. Ama keçi onu kabul etmedi. Duygulandım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder