Bu Blogda Ara

29 Ocak 2012 Pazar

KUYUDAKİ KORO

Ocak  2012’ nin İlk On Günü

Dergi elime ulaşmadı. Oysa Bünyamin göndereceğini söylemiş, hatta adresimi almıştı. 

Sabırsızlanıyorum. Nasıl sabırsızlanmam ki….?

Ayın Ortası

Bünyamin’in mesajı akabinde Derginin ulaşmadığını söylüyorum. Bırakmasını istediğiğim yerden alınca  heyecanlanmam daha bir başka oluyor. Alışılmışın dışında bir görsellik taşıyor dergi. Elimde evirip çeviriyorum hangi taraf en hangi taraf boy, bir türlü bulamıyorum. 

Akşam

Okuyorum. Dopdolu bir dergi.
Yayın yönetmeni Bünyamin K.’nin Sunuş yazısıyla başlıyor.
Söylemler yeni. Samimi ve yürekten  söylenmiş paragraflar, ilerleyen sayfalardaki dizeler gibi.

Kuyudaki Koro, üç aylık dergi. Kış 2012 /  Yıl:  1,  Sayı: 1   
Derginin, Bünyamin K.’nin imzasını taşıyan Önsözünde: “ Öncelikle şunu ifade etmek lazım: Kuyudaki Koro’nun künyesine bakıldığında, ‘ 2. dönem ’  ibaresi görülecektir. Ocak 2005 – Ağustos 2006 arasında Kuyudaki Koro   7 sayılık bir periyot sürmüştü. ” denilmektedir.

Sahibi ve Yazı İşleri Müdürü: Hayrullah Kesmegülü.

Yayın Yönetmeni: Bünyamin K.
Yayın Yönetim Kurulu: Hasan Yasin Altıner,
                                       Harun balcı,
                                       Hayrullah Safa,
                                       Reşit Güngör Kalkan.
Yayın Türü: Yerel – Süreli.
Tasarım:    Bünyamin K.

Katkı Payı : 5 lira

Yazışma Adresi: Pk. 44 Kahramanmaraş
(Mehmet Reşit Küçükkürtül adına)

 E-mektup: kuyudakikoro2012@gmail.com
Abone: Hayrullah Kesmegülü adına 5078343 posta çeki.

Mehmet Raşit Kiçükkürtül adına
Ziraat Bankası Hesabı: 0306 495455325001
*

48  sayfadan oluşan,  1. hamur  kağıda basılmış pırıl pırıl bir dergi. Derginin, sayfalarını okuyorum. 23.sayfasındaki, Bünyamin K.’ye ait dizeleri yeniden okuyorum. Şairinin hoşgörüsüne sığınarak şirin bir bölümünü  buraya alıntılıyorum.

“şehir şehir taşınmayla mı
taşınmayla mı yoksa neyle başlardın
 kıpkısa saçlı sevgilinle hergün her gün taşınmayla mı
tutunmayla mı….  sigarayı azaltarak mı bırakarak mı
…..
 Misal sırtında yangın gögsünde soğuk gön
damarların dar
dar kapın sırımla bağlı
varacağın yer san sen bahar
sen olsan nerede kurtarırdın hayatını… hangi sahnede
odada avluda caddede…”

Derginin Yazarları

Harun Balcı  / Köye Çıkış
Soner Sancaktepe
Hasan Yasin Altıner / Kağıt Çalgı
Mustafa Karasoy / Gün Ağarırken Terkedilecek Siper İçin Kazı Çalışmaları
 Oktay Orhun / Taş Baskı
Nihal Demir / Kayıp Portakal
Yunus Eren  Us / 34 M Bir
Mevlana İdris / Öyküler
Hasan Kaya / Yemen’den Dönen
Ali Kemal Nacaroğlu / Çocuk ve Kuş
Hayrullah Safa – Bünyamin K.  /  Atölye Şiir                 
 Ayşe Olgun / Akan Yelkovan
Hayrullah Safa / Marangoz Halleri
Pelin Yılmaz / En İyisi Cam Kenarı
Elif Pınar / Şehre Düşen Kanat
Murat Karlıdağ / Kırlara Düşmek
Nilay Özer / Hayatta Kalmak ya da Durduğum Yerde Bir İstanbul Yolculuğu
Bünyamin K. / Yedi Altmış Beşlik Şarkı
Reşit Güngör Kalkan / Radyo ile Uyanmak
Ömer Yalçınova / Jön Türkler ve Said Halim Paşa
Mustafa Uçurum / Suskun Bir Deniz  Yolculuğunda Anar’ı Okumak
Mehmet Karamanlı / Mahmut Kaşgar’la Süreli Yayınlardaki Yazım Sorunları Üzerine 
*

Ticari amaçlı olmayışı, yazarlarının çokluğu ve kalitesi onu uzun yıllara taşıyacakmış gibi geliyor bana.
*
KUYUDAKİ KORO
http://www.facebook.com/groups/126982400313/?ref=notif&notif_t=group_activity#!/kuyudakikorodergisi

*

2 yorum:

  1. dergiyi okudum. sıradışı bir dergi. umarım uzun soluklu olur.

    YanıtlaSil
  2. derginin eni - boyu aynı olması sanırım bir ilk.

    YanıtlaSil