Bu Blogda Ara

12 Kasım 2016 Cumartesi

KALKIŞ GÜNÜ

Yürürken sevdiğim duaları peşpeşe tekrarladım:  “Kendisinden başka ilah olmayan Rabb’imin  şanı yücedir”  

Müjdelife’ye geldiğimi bildim
Dilini bildiğim ulusunun insanları arasındaydım artık 

Arkadaşlarımı bulmak zor olmadı ama görünmemek düşüncesi ile gerilere giderek, gecenin ikinci yarısında akşam ile yatsının cemi tehirine, arkasından da uzun sürecek vakfeye katıldım

Vakfe beni yine düşürdü ama bayıltamadı

Yatalım dinlenelim, dediler
Yatmak mı? 
Bir taşa yaslanarak tefekkürü tercih ettim

Mızkandım

‘Meri kendine gel!’

Uzaklardan gelen bir sesti bu

Sese cevabım:

‘Kendimdeyim, oldu
İşte buradayım
Verdiğim sözü tuttum
Emrindeyim.’

Ses anlaşılmaz kelimeler kullansa da;
‘Kendimdeyim, buradayım, verdiğim sözü tuttum, emrindeyim.’
Kelimelerini tekrarladım durdum.

Yaşadığımız sonu olmadığını sandığımız uzun bir gün
Bin yıl sürecek bir gün
Sıcak

Bana, bir bardak su veriliyor
İçiyorum
Yıllarca susamıyorum
‘Dünyada zemzemimize gittin, içtin!’ deniliyor.

‘İç bu suyu’

Arafta

Bir tarafta alabildiğine düzlükte kurulmuş çadırlar, yeşil ağaçlarda kuşlar
Solda kaynayan denizler, köpüren alevler, lav püsküren dağlar, homurdanan zebaniler.

‘Dünyada Arafat’ıma geldin, evime dahil oldun
İşte Cennetim
Sen gözdelerdensin’ deniliyor bana.

Uyanıyorum

Peygamber Mescidi, Beyt’i Atik, Arafat, Müjdelife, Meşar’i Haram, Mina, Cemaraat ve Süleyman Mescidi

Dünyadaki sekiz kutsal yerden yedisini gösteren Mabuduma hamd olsun

Cemarat göründü

Nihayet, itişme dalgası durdu.

“Lanet olsun sana şeytan” dedi birileri.

“Lanet olsun sana, yıllardan beri canımızı alırsın” Seslerinden, ölenleri çokluğu anlaşılabiliyor

Ulusunu aradım
İşte geliyorlardı
Ne de uzun kafile, diye geçirdim içimden
Aralarında seni aradım
Derken kendime geldim
Adımlarım ilerledikçe gerçeği anladım

Gömleğimi yıkayan sen yoktun artık
Dizinde uyuduğum

Saçımı yıkayıp tarayan, tırnaklarımı kesip... 
velhasıl süsleyerek beni ihrama hazırlayan sen yoktun artık

Şimdi sen Cennet’ül Mualla’da, Hatice Annenin yanında uyuyor ve kalkış gününü bekliyorsun

2 yorum:

  1. her devirde insanlar yarış halinde olmuşlar.
    kimileri Rahmani olanla savaşırken
    kimileri de şeytani güçlerle savaşmışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanlar bu dünyaya sınav için gönderilmişler.

      Sil