Bu Blogda Ara

30 Aralık 2011 Cuma

öncüler



 



5 Mayıs 2009

Onun mırıldanması ap-ayrı olanlardır. Onun bu şekilde ilk görüyordum.
Mırıldanan dudakları mukarrabinden (öncülerden, Allah’a yakınlardan) sözediyordu.

"Ezbere mi biliyorsunuz?" diyorum sakince.

"Evet." diyor.

"Tamamını mı?"

Sanki bir suçluymuş gibi, sanki başkalarınca yakalanmış gibi durgun.

Yine, “Evet.” Diyor.

Alevler arasında kalmış gibi hissediyorum kendimi. Belki de arkadaşımdan böyle güzellikler beklemediğimden hissediyorum bunları. Aradığımı bulmuş gibiyim ve rahatlıyorum.

“Geçen yaz ben de ezberlemeye uğraştım, güzelin güzeli bulduğum bu sureyi. Öyle tabi. Hepsi güzel ama bu sure etkiliyor işte. Sanki içinde kendimizi buluyoruz. Kahramanlarından biri de kendimiz gibiymişiz sanki. Surede sözü edilen 3. gurup kişilerden olmayı kim dilemez. “ diyorum.

Arkadaşımın dudaklarında 3. gurup kişileri mırıldanma vardı.

Kıyamette vuku bulacak olaylar tasvirleniyor surede. 1. Sınıf; defteri sağından verilenler, yani sağın adamlarından söz ediliyor. ‘Ne mutludur defteri sağdan verilenler (uğurludur sağın adamları)’, Arkasından 2. Sınıftan söz ediliyor. Onlar için de; ‘Ne mutsuzdur defteri soldan verilenler (betbahtır solun adamları)’. deniliyor.

Arkadaşımın mırıltısı, bu iki sınıf insanın dışında. Sanki isteği de bu doğrultuda.
3. Sınıf insandan söz ediyor o.

3. Gurup insanlar, mukarrabinlerdir. yani hayır yarışında önde olanlardır. Bunlar ecirde de öndedirler. Kim istemez bu guruba dahil olmayı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder