Bu Blogda Ara

6 Ocak 2012 Cuma

MISIR'IN KADINLARI


19 nisan/akşam

Vaiz, yazılmaya değer cümleler söyledi. Ancak ben, kayda değer bir konusunu aktarmakla yetineceğim.

Vaiz şöyle diyor:

Efendimiz: "Hazreti Yusuf güzeldi. Ben ondan da güzelim."

Mısır'ın kadınları Yusuf'u görünce, güzelliği karşısında var olduklarını unuttular da bıçakları ellerine sapladılar. Ya Muhammed'i (S.A.S) görselerdi ne yaparlardı?

Cevabını yine vaiz veriyor. Kalblerine saplarlardı.
Yatsı sonrası:

Mabedi dolduran kişilerin çoğunun maksadı; yatsıdan sonra Kur'an ziyafeti sunacak olan Mısır'lı hafızı dinlemek içindi. Bu Kutlu Doğumdaki hafız kaçırılır mı? Dr. Ahmet.

20 nisan
Yürümek, kilometrelerce yürümek. Sonra terlemek ve arkasından hapşırmak. Elbette terleme neticesinde kişi üşüyebilir. Sonra üzerine bulaşanları temizlemek.

ikindi sonrası

Kişi huyundan vazgeçer diye kim demiş.? Olmaz öyle şey. Alışa geldiği mihval üzeredir kişi. Ne kadar yaşı ilerlerse ilerlesin, ilk yıllarda yaptıklarını yapar gibi geliyor bana. Çocukluk yıllarında yaptıklarını, gençlik yıllarında, Orta yaşlılık döneminde tekrar eder. Acaba diyoruz, İhtiyarlık yıllarında bırakır mı? Sanmıyorum.

İlk gençlik yıllarımı yokluyorum da, aklıma geliyor. Öyle diyor Celaleyn' de 2. Celal. Zamanın geçmesi onda (Gök kubbede) bir aşınma yapamaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder